Mededelingen

Mededelingen van het bestuur

Erkenning Wecg voor herladers

Het bezit van kruit om te herladen valt onder de Wet explosieven voor civiel gebruik (Wecg). Tot nu toe werd daar door de politie geen toezicht op gehouden, maar men is nu begonnen om dat wel te doen. Daarom moet iedereen die herlaadt en los kruit in zijn bezit heeft een erkenning op grond van de Wecg aanvragen en hebben. Deze erkenning kunt u bij de politie (Afdeling Korpscheftaken) krijgen en is gratis.

Gewijzigde Regeling WM en nieuwe Circulaire WM

De uitspraak van de Raad van State van 20 november 2013 noopte de Minister van Veiligheid en Justitie tot aanpassing van de Regeling wapens en munitie en van de Circulaire wapens en munitie (RWM en CWM).

Algemene vergadering 2014

Gehandicaptenparkeerplaatsen

Bij onze vereniging zijn twee gehandicaptenparkeerplaatsen beschikbaar. Hierdoor kunnen gehandicapten direct naast onze voordeur parkeren. Onze gebouw is aangepast op rolstoelgebruikers en zij kunnen met veel plezier de schietsport bedrijven. Ook tijdens wedstrijden doen rolstoelgebruikers mee en zetten daarbij verdienstelijke prestaties neer.

Gebouw GESLOTEN 2013

ISSF regels voor 2013-2016

De ISSF heeft een nieuw reglement voor de huidige olympische periode 2013-2016. Een van de meest opvallende wijzigingen is dat de finale niet meer wordt gestart vanaf het behaalde puntentotaal in de kwalificatie, maar begint vanaf nul en eindigd in een duel. Verder zijn er wijzigingen in de geweer uitrusting (kleding, wapen) regels. Het nieuwe reglement is na te lezen in het volgende (engelstalige) document:

ISSF Rulebook 2013 - First Print - 11/2012
ISSF Rulebook 2013 - Second Print - 01/2014
ISSF Rulebook 2013 - Third Print - 01/2015
ISSF Rulebook 2013 - Fourth Print - 03/2016

Gebouw GESLOTEN 2012

25 meter baan

Beste leden en aspirant leden,

Zoals al gezegd is de renovatie van de 25 meter baan bijna klaar. Hoewel de baan dus nog niet helemaal klaar is, is hij al wel geschikt om te kunnen schieten. Daarom hebben wij, zoals u weet, besloten dat er al weer geschoten kan worden. De komende tijd zullen daarom nog niet altijd alle banen beschikbaar zijn, maar wij streven er naar dat er voorlopig op minimaal zes banen geschoten kan worden.

Het eerste dat u op zal vallen, is de betere verlichting. Maar er is meer gedaan…

Opening 25 meter baan

Beste leden en aspirantleden,

Hoewel de renovatie van de 25 meter baan nog niet helemaal klaar is, hebben wij besloten dat er met ingang van dinsdag 28 juni weer geschoten kan worden. Waarschijnlijk zullen dan nog niet alle baantransporten werken, maar zes banen zijn zeker bruikbaar.

In verband met de tijd, de moeite en het geld dat de renovatie gekost heeft, het feit dat we de baan graag netjes en in goede staat willen houden, en het feit dat de bediening van het licht veranderd is, ontvangt u binnenkort nog een “gebruiksaanwijzing” voor de baan.

Met vriendelijke groet,
het bestuur

Er kan al met ingang van zaterdag 25 juni op de 25 meter baan geschoten worden. Instructie en actionshooting blijft volgens het schema van de jaarplanner.

Met vriendelijke groet,
het bestuur